Regeneracja to najważniejsza część treningu.

Niezależnie do tego jak intensywny będzie wysiłek, jak wiele kilometrów przebiegniętych, przejechanych bądź przepłynietych, jeśli nie dostarczymy odpowiedniego paliwa w odpowiednim czasie, nie przyniesie to nic dobrego. Jeśli trening nie będzie zakończony odpowiednio skomponowanym posiłkiem - a najlepiej dwoma -nie da wam korzysci w postaci podniesiena mozliwosci wysiłkowych. Posiłek regenaracyjny jest nieodłącznym elementem treningu i dla każdego sportowca wytrzymałościowego powinno byc jasne ze nie da się trenować efektywnie, zaniedbując aspekt odżywiania. A ponieważ odbudowa glikogenu zachodzi najefektywniej bezpośrednio po treningu ten własnie posiłek jest najważniejszy.

W ciągu 15-30 minut po treningu sportowcy powinni uzupełnić około 1-1,2g węglowodanów na kg masy ciała !!!

Np. sportowiec ważący 70kg powinien przyjąć 70g węglowodanów (woreczek ryżu, 3 garście rodzynek, żel energetyczny)

Czy węglowodany wystarczą?

Najlepsze efekty regeneracyjne można uzyskać dzięki połączeniu węglowodanów z pełnowartościowym białkiem, uzupełnia utracone białka miesniowe oraz daje lepszy efekt anaboliczny. Badania na sportowcach wytrzymałościowych przedstawiają rozbieżne zalecania : od 6 do 20 gramów. Dlatego trzeba kierować się intensywnością oraz czasem trwania treningu. 

Np. sportowiec ważący 75kg po 2 godzinnym treningu kolarskim powinien przyjąć około 10-15 gramów białka (3 jajka, 100g hummusu, baton regeneracyjny, odżywkę węglowodanowo-białkową GAINER).

Zatem do 30 minut po treningu  w oknie węglowodanowym uzupełniamy weglowodany, a najlepiej w połaczeniu z białkiem. A w ciągu 2 następnych godzin spożywamy posiłek będący źródłem wszystkich składników pokarmowych w odpowiednich proporcjach.

Jeśli chcecie dać z siebie 100% pamietajcie o regeneracji. Trening trwający 2 godziny liczcie jako 2 godziny i 15 minut na posiłek/przekaskę regeneracyjną.  

Dla niemających czasu na przygotowanie odpowiedniej przekąski potreningowej mamy bogatą ofertę suplementów sportowych. Służymy radą i pomocą. http://sklep.3athlete.pl/321-odzywki

Powodzenia w przygotowaniach do bicia własnych rekordów.

2017/03/27 @ 11:28