Pływanie

W natłoku spraw, pomiędzy pracą a domem, coraz trudniej o czas dla siebie. Po całym dniu gonitwy kanapa i telewizor działają magnetycznie. Do tego niezdrowe i szybkie jedzenie, bo przecież zasłużyłem. Nadprogramowe kilogramy nie chcą dać Ci spokoju a energia, chęć do działania gdzieś się ulotniły...

            Stop.

            Wyobraź sobie dzień, który zaczynasz o 5:30. Przytulasz żonę, która śpi obok, ostrożnie chodzisz po mieszkaniu, by nie obudzić dzieci. Wrzucasz do torby kąpielówki, ręcznik, okularki i klapki. Pijesz zmiksowany przed snem witaminowy koktajl i przegryzasz grzankę. Ruszasz na basen. Witasz kolegów triathlonistów i mimo tak wczesnej godziny już tryskasz energią. Po 2 kilometrach w chlorze czujesz satysfakcję. To będzie dobry dzień!

            Jest tylko krok od marzeń do ich urzeczywistnienia. Ale niezbędne są chęci i tworzenie nawyków. Daj sobie czas. Choć odrobinę. Większość triathlonistów amatorów ma stałą pracę, rodzinę na utrzymaniu i mnóstwo niecierpiących zwłoki obowiązków (bo kto inny pomaluje płot czy naprawi kran?). Wydzierają oni choć kilka godzin z doby na trening - sesję na basenie przed pracą, bieg wieczorem, czy dłuższe rowerowe wyprawy w weekendy. Trenujące triathlonistki pomiędzy zmywaniem podłóg, przemywaniem ran synów i wybieraniem lalki dla córki, też zmagają się ze zbyt szybko mijającym czasem. Ale umiejętne nim zarządzanie i trenowanie daje zastrzyk energii, mnóstwo motywacji do działania. Efektem ćwiczeń są także smukła sylwetka i zdrowie.

            Początek lata sprzyja aktywności na świeżym powietrzu.
Poranki witają promienie Słońca, na talerzach goszczą sezonowe owoce i warzywa. Korzystajmy z tego. I skradnijmy choć kilka chwil z każdego dnia dla siebie - na serię brzuszków, pływanie z rodziną w jeziorze, wyprawy rowerowe czy biegi o zachodzie Słońca nad morzem.

            A jako deser dorzucamy Wam dziś listę niezbędnych rzeczy na etap pływacki - bo gdy już sportowe i zdrowe nawyki zostaną z nami, forma wzrośnie, jest też myśl o startach. ;)

2017/06/28 @ 13:06