Nawadniaj się!!! Co pić podczas startu i dlaczego oraz z czego ;)

Nawadnianie zaczynamy kilka dni przed startem.

1.  W związku z tym, najlepszym rozwiązaniem na 2-3 dni przed zawodami jest jednoczesne uzupełnianie energii, elektrolitów oraz płynów poprzez spożywanie większej ilości napojów izotonicznych lub wręcz hipertonicznych, a ograniczenie spożywania czystej wody. Wówczas będziemy jednocześnie nawadniali organizm oraz przygotowywali go energetycznie do zawodów.

2.  Osoby, które szczególnie mocno się pocą poza dosalaniem potraw, powinny sięgnąć po kapsułki elektrolitowe z solą (zwykle 1 kapsułka co 2-4 godziny), zarówno w okresie przygotowań do startu, jak również podczas samej rywalizacji, szczególnie podczas etapu kolarskiego. Takie uzupełnianie soli i pozostałych elektrolitów, pozwoli zapobiec skurczom mięśniowym oraz korzystnie wpłynie na poziom nawodnienia organizmu.

3.  Podczas startu również pamiętać należy o regularnym nawadnianiu oraz odżywianiu organizmu. Niestety, nawet najbardziej optymalne przygotowanie do startu, nie spowoduje, że podczas samych zawodów nie będziemy musieli pilnować odpowiedniego spożywania płynów czy dostarczania energii.

Przepis na domowy izotonik

ok. 90-100 g miodu (4 płaskie łyżki); miód ma dodatkowo właściwości przeciwzapalne
900-920 ml wody
szczypta soli
sok z jednej cytryny.

Sprawdź jakie bidony i systemy są dostępne w 3athlete

http://sklep.3athlete.pl/275-bidony-kolarskie

2017/04/25 @ 7:24